24. října 2011

Shakugan no Shana - recenze

Název: Shakugan no Shana
Rok vydání anime: 2005-2006
Typ, délka anime: TV - 24 ep
Žánry: Fantasy, romantika, akce, démoni,
Sakai Yuji vypadá jako normální kluk co právě nastoupil na střední školu. Ale jednoho dne, kdy se vrací ze školy domů se jeho život obrátí vzhůru nohama. Najednou se jakoby zastavil čas. Lidi i zvířata se přestali hýbat, ale Yuji se pohybovat mohl.... A aby toho nebylo málo tak se z uličky vyřítila jakási "příšera" a začala nehýbné lidi pojídat. Zrovna, když se zrůda chystala i na Yujiho, objevila se na scéně dívka s ohnivými vlasy a stejně zbarvenýma očima. Ta svoji katanou příšeru prakticky zničila. Yuji se, ale ten den dozvěděl jednou docela podstatnou věc, a to, že je mrtvý. Dívka co ho zachránila o sobě mluví jako o Flame Haze - bojovnici co loví Guze no Tomogara, příšery z jiných světů - a prohlašuje o něm, že je jen náhradou za pravého Yujiho, takové náhrady se nazývají Torch. Ty, ale nevydrží věčně a počase se ze světa prostě vypaří a nic po nich nezůstane. Yuji se snaží s Flame Haze skamarádit a dá ji jméno Shana. Nakonec se dozvěděl, že on je Mistes - zvláštní forma Torche, která se obnovuje každou půlnoc, takže jen tak ze světa nezmizí. Kdyby ale jeho sílu získal Guze, mohl by zničit celý svět. proto se Shana rozhodne Yujiho chránit a zároveň ho použít jako návnadu na Guze. Společně pak pozorujeme Shanu, jak si zvyká na lidský svět, Yujiho, který se trochu začíná orientovat v boji a sbližuje se s Shanou a sem tam i taky nové postavy, jako lovce, jednu Flame Haze a nobo Guze.
Docela fajn anime s pěkně vykreslenými charaktery (hlavně Shana a její výbuchy vzteku :D). Sem tam proběhne nějaký ten boj a jindy se zase věnujeme romantice.. Líbila se mi hudba k anime. Tákže celkově se mi líbilo (pro mě je to tak trochu klasika - jedno z mých prvních anime). Sice mi trochu vadil Yujiho první dojem a lá mouchy snězte si mě a některé lehce zvlášní postavy (jako třeba "perverzní kniha" :D). Má hezký příběh, který je docela propracovaný a zajímavý.